Sista rycket (och vilket ryck...)

Man gnällde ganska ofta i gymnasiet på att ALLT skullle göras i slutet av terminen. Ja, så är fallet här också, fast på ännu kortare tid.

Mina kurser är ändå inte så fasligt betungande, har inte haft så många inlämningar etc. men helt välplanerat känns det ju inte med en final exam på lördag, två på måndag och en på tisdag. Särskilt med tanke på att jag nu inte haft något prov på ca två veckor, bra sätt att sprida ut arbetsbördan menar jag. Hursomhelst så är det det sista som händer i skolväg, sen är det slut... en veckas softande efter det, med förhoppningsvis en sväng till Six Flags och sen... ja då är det verkligen slut, dags att åka hem!

Träffade Elin på campus idag som var den första av svenskarna jag mötte här i San Diego och ja, det var inte så svårt att konstatera att det ändå kändes som igår vi satt i våra ojämna metallsängar på ett sandigt Banana Bungalow och funderade på vart vi skulle ta vägen. Det var 4 månader sen imorgon, eller idag, beror på hur man ser det.

Utöver det, plugg nu, sista provet imorgon innan final exams.

På onsdag är det Undie Run här på campus, 2000 studenter springer i underkläder en sväng runt campus, kan bli spektakulärt! Fortfarande inte helt säker på om jag ska delta eller stå med kameran vid mållinjen... känns ju dumt att missa i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Ric

Klart som fan att du ska delta! Jag menar, hur ofta har man chansen att vara med på ngt sånt? Blir en bra story för framtida bruk. Fota finns det andra som gör.



Eller spring med kameran. Kan bli grymt bra ego-bilder. =)

2010-05-11 @ 14:29:59
Postat av: Tina

Lycka till med alla prov! Ses snart :)

2010-05-11 @ 16:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0