Tjockislogik

Tror jag skrev för ett tag sen att en vanlig cheeseburgare på McDonalds kostar $1,39 och en dubbel $1,19. Ganska intressant tycker jag, men det verkar visst vara någon sorts logik de kör med där.

Jag har sprungit förbi några gånger efter skolan och tagit mig två dubbla cheeseburgare och så vatten till det, billigt och man blir hyfsat mätt. Blev sugen på en iste idag istället så jag kollade efter det lägsta priset, vilket jag antog skulle vara minsta storleken (ingen normalviktig människa behöver mer än en liten dricka i USA...). 1 dollar, värt!

"Hi! I'd like two double cheese and a small ice tea please."

"Ok, the small ice tea?"

"Yeah, it's one dollar, right?"

"Ah, well the extra large is the same price."

...

"Uhm, well, whatever then!"

Hon langade i alla fall fram en mugg närmare 1 liter i storlek och mina två dubbelcheese, ett mål som alltså är billigare än en två vanliga burgare och en liten dricka.

Istet var förresten ganska äckligt så jag drack en femtedel ungefär och slängde resten.

Det är nåt som känns tokigt här...

Kommentarer
Postat av: Tina

haha, det är ju inte konstigt att amerikanarna är feta med det tankesättet!

2010-03-04 @ 13:10:12
Postat av: Rickard

Lite samma teknik som knarklangare använder för att få stamkunder...

2010-03-04 @ 18:37:10
Postat av: hur dom blev världsledande undrar man ju lite...

2010-03-04 @ 22:55:53
Postat av: Maria

Hahah undra hur du ser ut när du kommer hem :P

2010-03-04 @ 22:59:46
URL: http://bladhan.blogg.se/
Postat av: Pontus

Tjock som en tunna!!



Nja, de har bra gym här som ligger nära ;) och jag har väl inga vansinniga tjockisgener..

2010-03-05 @ 09:10:44
URL: http://pontusochamerikanerna.blogg.se/
Postat av: Rickard

Tänk nymatad boaorm! Lång och smal och med en stor boll på mitten.

2010-03-05 @ 19:55:07
Postat av: Lina

Mycket attracktivt! ;P

2010-03-06 @ 19:45:50
Postat av: virre

Haha jaa snalla pontus, skit i gymmet och satsa pa kula sa slipper jag att vara ensam:)

2010-03-08 @ 12:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0