The american way

Reflekterade lite snabbt över vad jag ätit till frukost de senaste dagarna.

Idag: Tre mackor med jordnötssmör och sylt
Igår: Äggröra, bacon, nån potatisgrejröra, french toast med lönnsirap
Förrgår: Ägg o baconmackvariant, ska dock tilläggas att den åtminstone hade en tomatskiva, nyttigt!

Idag arrangerade skolan en citytour som vi åkte på, känner dock redan att man börjar få lite överblick på staden, men en del ställen har man ju förstås inte sett än, bland annat La Jolla som är strandområdet norr om Pacific Beach där jag är nu. Där skulle jag kunna tänka mig att bo när jag är gammal och rik, eller kanske ännnu hellre ung och rik, men då skulle man kanske inte passa in lika bra. Hursomhelst är det San Diegos grädddhylla och det fanns en hel del ganska hyggliga kåkar där.

Vi åkte även upp till en form av utkiksplats som tydligen är ett känt landmärke i San Diego, det är ett stort vitt kors däruppe som är lite viktigt. Borde jag känna till det bättre och veta vad det heter kanske? Hursomhelst så är det den högsta punkten i San Diego och man kunde verkligen se hela staden och är det riktigt klart kan man se till Mexiko (:O).

Om någon nu mot förmodan skulle börja tröttna på att läsa om hur fantastiskt vackert och storslaget det här så kan jag lova att det kommer bilder snart. Det är bara så fruktansvärt dålig uppkoppling här på hostelet så det segar en hel, men ska gör en liten testuppladdning senare om det går

Nu är jag hungrig, kanske dags att gå ner till köket och koka lite potatis och steka sig en laxfilé..

Eller?

Kommentarer
Postat av: ............

vad är det för kurs du gör?

2010-01-16 @ 13:37:57
Postat av: ......

Vad är det för kurs du gör?

2010-01-16 @ 13:41:32
Postat av: Anna

Heej pontus!

Det låter som om du redan har börjat känna dig som hemma ;)

Hoppas att allt är bra, ser fram emot att se lite bilder :)

Kram,

Anna

2010-01-17 @ 01:14:47
Postat av: Tina

man blir ju lite avis.. men du får nog styra upp matvanorna lite :)

2010-01-17 @ 12:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0