How's it going?

Hey, how's it going?
How are you doing?

Jag har fortfarande inte riktigt fattat hur jag svarar på ovanstående fraser, slängde ur mig ett spontant "How are you doing?" som svar på samma fråga i en surfbutik igår, vilket verkar vara det som är "rätt" svar.

How's it going däremot är jag inte riktigt klok på än, testa att säga det en gång och sen svara likadant, det låter ju puckat, eller? Känner mig dock som en typiskt bortkommen europé om jag svarar "Fine, how are you?" Så nu mumlar jag mest någon blandning och flackar lite med blicken.

Nästa gång jag hälsar på en amerikan ska jag fan vara först att prata så jag får höra vad han/hon svarar!

How YOU doin'?

Kommentarer
Postat av: Rickard

Ja va svarar man egentligen? Glöm inte att skriva det här när du vet, så vi andra kan framstå som lite mer världsvana nästa gång i staterna.

2010-01-14 @ 23:28:15
Postat av: Sara

I australien svara man iallafall "fine thanks, how are u" ;) ha så kul i amerikat pontus!!

2010-01-14 @ 23:33:39
Postat av: Rickard

Den har jag också alltid kört. Duger den? Framstår man som världsvan då?

2010-01-16 @ 02:49:05
Postat av: viirrevarruevuuruere

haha jaa vad fan ar problemet! jag blir sa javla forvirrad, man maste saga "HI, imfinethankshowareyou?" nar dom bara gar forbi an, skitjobbigt aven om man ar mastare pa att prata skitfort!



pussis

2010-01-18 @ 15:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0