Swedish meatba.. uhm...

Redan onsdag alltså, snart torsdag, rutinerna börjar infinna sig ännu mer och man börjar liksom få ett flyt i vardagen, riktigt skönt.

På onsdagar har jag en lektion kl 8 och en kl 14, låter rent spontant ganska värdelöst, men jag börjar inse att det nog kan vara riktigt bra. Man får en ganska normal dygnsrytm (var ju ett tag sen..), efter första lektionen har man tid att vara ute i solen/träna/gå till Aquaplex/bowla/vadtusan man nu vill göra. Trolleyn (typ tunnelbana/spårvagn) och bussarna har en station mitt på campus så behöver man åka och handla är det också smidigt. Har jag absolut inget att göra så är det 10-15min promenad hem så då kan man ju ta sig en powernap eller två.. eller kanske plugga lite.. eller ta en powernap eller två!

I helgen blev det en sväng till Pacific Beach, eller PB[piiibiiii] som stockholmarna säger, där jag spenderade min första vecka, kändes nästan nostalgiskt, var ju hela två veckor sen jag lämnade Banana Bungalow. Simon, Elin och Daniel som också bodde där under deras första dagar har nu en trevlig lägenhet i PB där det finns pool och volleybollplan och sånt trevligt, helt ok att spendera en förmiddag i solen där!


Hur är vädret hemma förresten? Glömt att fråga ju...


Malin, Alex och Simon i bubbelpölen!

Senare på kvällen var det dags för Sverigemiddag! Efter en ansenlig mängd vitt bröd med cheddarost, bacon, pizza, micromat etc. kände vi att det helt enkelt var dags för lite köttbullar, potatis, sås o lingon! Visst att vi inte fick tag på någon lingsonsylt och att vi råkade paja såsen (amerikansk mjölk, pfft) och att det snarare blev nån pannbiffvariant av köttbullarna, men mat blev det, hemlagat och svenskt!


Gegga, rulla!


Ju fler kockar desto jäkla mycket bättre köttbullar... eller panbiffar...


Ananas och jordgubbar och grejer hade tjejerna fixat också, najs! Och nyttigt!


Sen dök ju dock chokladsåsen och jordnötssmöret fram, tillbaks på ruta 1...


Och här har vi Mark också, vår nya roomie! Riktigt trevlig, gillade "köttbullarna"!

Nu blir det lite läsning och inte sitta uppe för länge, det är ambitionen i alla fall, imorn är det ekonomi och computer science, sen ska vi testa på lite tennis, aldrig spelat, varken jag eller Alex, men Mark ska instruera oss lite, ser fram emot det!

Kommentarer
Postat av: Lina

Nää men själv är man ju insnöad. Alla landsbussar inställda så inte kommer man till jobbet heller (chefen kom och hämtade mig!!:)) så att eeh... Men det är ju härligt att ni kan sola och bada...verkligen! ;P

2010-02-04 @ 12:46:22
Postat av: Tina

håller med ovanstående talare :) man blir ju inte ett dugg sugen på sol.. Leo får ju nästan shaken baby syndrom när vi är ute på promenad i snöhögarna, inte så bra stötdämpare på vagnen! men ni ser ju ut att ha det riktigt skönt och kul, och det är ju bra :) kram på dig

2010-02-04 @ 17:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0